Search
View: 696|Reply: 0
Print Prev. thread Next thread

r en neutral kuddsko

[ Promote this link! ]

165

!threads!

0

Friends

717

Money

member

Rank: 1

Jump to specified page
1#
Post time 2019-5-17 10:54:11 |Show the author posts only |Descending
Under de senaste m?naderna har jag tagit miles p? flera nya rabatterade skor fr?n Saucony. Bland dessa ?r Fastwitch 5, Mirage, Peregrine och senast Hattori. Fastwitch 5 ?r unik bland dessa eftersom den ?r den enda som inte ?r en helt ny sko - det ?r den 5: e inkarnationen av en popul?r l?ttviktstr?vare / racingsko. Jag har faktiskt Adidas Superstar Mujer en personlig historia med Fastwitch, eftersom Fastwitch 2 var min f?rsta racingsko, och det var den skon jag hade p? 2 av mina f?rsta 4 maraton. Jag var d?rf?r ganska upphetsad n?r jag f?rst h?rde att Saucony skulle minska Hejh?jden p? Fastwitch i den senaste modellen (vilket g?r det till en 5mm drop sko). Saucony har varit lite av en trend setter i den meningen - de har en st?rre m?ngd Nike Air Max 90 Femme Fleur reducerade h?lalternativ ?n de flesta av deras stora konkurrenter, och f?r det ger jag dem mycket kredit. Den initiala releaseen av Fastwitch 5 ing?r i f?rgv?garna - En ganska konservativ vit version med svarta och gr?na ?verlagringar Nike Air Max 2017 Femme och en snabbare gr?n version med svarta ?verlagringar. Tyv?rr var det medieprov som Saucony skickade mig den vita versionen (ansvarsfriskrivning: den h?r skoen var kostnadsfri av Saucony), och ?ven om det verkligen inte ?r en ful sko, ?r jag inte en stor fan av alltf?r vita skor. Den gr?na versionen ?r ganska smidig (se bilden nedan), och mycket b?ttre passar min smak. I de flesta avseenden ?r Fastwtich 5 en ganska Nike Air Max 270 Herr vanlig skopsko - inte mycket mer att s?ga ?n det. Fast det ?r en liknande h?l-framkantsdroppe till Saucony Kinvara (se min Kinvara-recension h?r), ?r Fastwitch 5 en v?ldigt annorlunda sko. F?rst och fr?mst, medan Kinvara ?r en neutral kuddsko, ?r Fastwitch en stabilitetssko med en Adidas ZX 700 Dames medial post (se gr?tt omr?de p? mellansolen i bilden ovan). S?ledes kommer Fastwitch 5 att v?dja till dem som kanske ?r Asics Gel Lyte 5 Femme r?dda f?r att prova en neutral sko som Kinvara. Personligen ?r jag inte stor tro p? att pronationskontrollen borde vara ett viktigt kriterium vid skoval, men jag vet att vissa m?nniskor ?r r?dda f?r att avvika fr?n deras tilldelade kategori, s? det h?r ?r en l?g droppsko som kan f? lite mindre r?dsla f?r stabiliteten folkmassan. F?rutom medialposten har Fastwitch ocks? en mycket fast mellansula - mycket fastare ?n Kinvara. De anm?lda specifikationerna ?r 18mm hiss i h?len, 13 mm i framfoten (jag m?ter 14 mm - n?ra nog tror jag) och den medf?ljande innersulan l?gger till 2 mm p? h?lhissen (som det ?r fallet med de flesta andra Saucony-skor Jag har). Jag har tagit med att anv?nda mina Nike Free-sulor i alla mina Saucony-skor eftersom de ?r plana och d?rmed inte l?gga till ytterligare h?lh?jd. Det finns ocks? m?rkbart b?gst?d inbyggt i skon, s? byte av sulor st?mmer inte f?r det. En Adidas ZX 750 Femme av de st?rsta klagom?l som Nike Air Max 90 Dames jag har h?rt talas om Kinvara ?r att den saknar h?llbarhet p? grund av sin minsta ytters?le. Fastwtich 5 har en mycket framtr?dande ytters?le som t?cker hela botten av skon. Som s?dan f?rv?ntar jag mig att det kommer att bli mycket mer h?llbart f?r dem som har haft problem med Kinvara (mitt enda Kinvaras-par har h?llit sig ganska bra ?ven efter att ha k?rt tv? maraton i dem). Avv?gningen Asics Gel Lyte 3 Femme till det tillsatta gummit p? sulan ?r att det ?r lite tyngre ?n Kinvara - det ?r listat med 8 oz i storlek 9. F?r det mesta, vad g?ller passform, ?r dessa skor r?tta f?r storlek f?r mig och framfoten ?r snygg men bekv?m . Det ?r inte p? n?got s?tt en bred sko - som mycket liknar Kinvara faktiskt, som fungerar OK f?r min fot (?ven om jag f?redrar lite mer bredd). Jag har kommit till f?rverkligandet under de senaste m?naderna som jag inte g?r som fasta skor om de inte sitter extremt n?ra marken (t.ex. en XC-platt eller mindre). Detta ?r ett problem jag hade med New Balance Minimus Road, och jag har liknande k?nslor om Fastwitch. Samtidigt som jag k?r i Fastwitch 5, finner jag att fastheten verkar f? mig att snabbt uttala mig om den f?rsta marken, men stoppa sedan snabbt n?r Nike Air Max Classic BW Mens skosens mediala kant tr?ffar marken. Det k?nns som en jerky r?relse i motsats till den mer flytande landningen jag k?nner i en mjukare sko eller en som kramar marken. Det h?r ?r f?rmodligen bara en personlig sak, men p? grund av den, kommer den h?r skoen sannolikt inte att f? en vanlig plats i min rotation. F?r de som inte gillar Kinvara p? grund av sin svagt s?gade, kan Fastwitch vara ett b?ttre val.
You have to log in before you can reply Login | 立即注册

Heyshell

2024-9-21 14:39 GMT+8 , Processed in 0.037217 second(s), 20 queries .

Powered by Discuz! X2.5

© 2001-2012 Comsenz Inc.

To Top