Search
View: 654|Reply: 0
Print Prev. thread Next thread

orar kroppen slagkrafterna i en

[ Promote this link! ]

165

!threads!

0

Friends

717

Money

member

Rank: 1

Jump to specified page
1#
Post time 2019-7-9 14:35:37 |Show the author posts only |Ascending
Vad inneb?r dessa resultat? Inte mycket, f?rr?n vi tittar p? ytterligare ett resultat. Av sju studier som unders?kte sagittalplan r?relse vid ankeln (dvs dorsiflexion och plantarflexion eller pekar fotens framsida upp och ner i sidovy), var alla ?verens om att barfota l?pare tr?ffade marken med en betydligt mer plantarflexerad fot (fotfot vinklade mer ned?t) .1-3,5-7,Nike Air Max 270 Womens 10 ?ven i studier som kr?vde ?mnen att vara h?lslagare, Nike Air Huarache Mujer drabbade ?mnen marken mer plantarflexerad. Dessutom, ju l?ngre boendeperioden till barfota l?per, ju mer l?parna plantarflexerade vid kontakt. Med andra ord, med mer tid att springa barfota, ?r l?pare mer ben?gna att landa med en midfoot- eller f?rfootstrejk. Adidas Superstar Femme Det ?r uppenbart n?r ?mnen ?r "vanligen barfota l?pare", vilket inneb?r att de har k?rt barfota eller i minimala skor i minst sex m?nader, men trenden ?r uppenbar efter bara 4 minuter p? en l?pband i l?pare som aldrig tr?nar barfota. Att undvika en h?ckslag ?r klart en anpassningsmekanism n?r foten har minimal d?mpning tillg?nglig. Vi vet att barfota / minimal k?rning ?r f?rknippad med en betydligt mer plantarflexerad fot vid kontakt. Vi ser ocks? data som f?resl?r minskad pronation n?r l?pare flyttar mot en framkantsstrejk.  Vi drog slutsatsen att en framfoten strejk d?rf?r Adidas ZX 700 Femme kan minska backfoot pronation. Varf?r kan detta vara? I en f?rfootstrejk d?mpas krafterna genom en kombination av rotationsr?relse vid fotled och energilagring i den elastiska Achillessenen. En del pronation f?rekommer, avtogs fr?mst av tibialis posterior muskel (den prim?ra inverteraren av foten och anh?ngaren av b?gen). I en backfoot-streck reduceras f?rm?gan att sprida energi genom fotledssv?ngning och lagra potentiell energi i Achilles-senan dramatiskt. R?relse som skulle intr?ffa vid fotledet f?rekommer p? annat h?ll: subtalarledet (foget i bakfoten mellan talus och calcaneus som g?r att man kan invertera och ta bort foten). I st?llet f?r sagittalplan r?relse vid ankeln uttalar subtalarledet ?verdrivet i frontplanet och det uttalar sig mycket snabbt. Med andra ord Nike Air Max 90 Mujer kan h?lslagrande orsaka ?verdriven pronation eftersom slagkrafter Nike Air VaporMax Womensinte kan ?verf?ras via en mobil ankel till gastroc-soleus-komplexet (kalvar). I st?llet f?rlorar kroppen slagkrafterna i en annan ledd i ett annat r?relsesplan. Vi granskade m?nga andra faser av barfota, som kn?ledsr?relser, skjuvkrafter, plantartryck och mycket mer. Tanken att en framfoot sl?r i en minimalskyddssko utan pronationskontroll kan faktiskt minska ?verdriven pronation, men var s?rskilt intressant f?r mig. Jag hoppas att l?sare av den h?r bloggen kommer att tycka detsamma. Jag har f?tter som pannkakor tenderar d?rf?r att "?verprestera". Jag har alltid trodde att det enda s?ttet jag kunde springa var med tankliknande skor och tunga ortotiker och trodde helt enkelt att bara personer med perfekta f?tter kunde eller skulle g? barfota eller minimal. St?rsta Nike Air Max 270 Mens fallet b?rjade jag flytta mot den minsta ?nden, till var jag ?r i Nike Roshe Run Dames NB101s med v?ldigt l?tta inl?ggss?lar, och betrakta mig en ganska bra mitten av foten. Jag ?r snabbare, mina shin-splinter och ITB har g?tt iv?g, och jag har ?rligt mer roligt att springa. Men jag har varit tveksam till att g? l?ngre. S? jag ?r glad att se n?gon vetenskaplig inst?llning till detta och visa att kanske mina fr?gor inte bara var n?got jag f?ddes med och skulle beh?va ta itu med, men n?got jag kunde ta kontroll ?ver. Det ?r viktigt att notera att Nigg mots?ger en hel del andra studier (jag har 11 sitter framf?r mig) med det h?r dokumentet n?r han skriver att pronation inte har visat sig vara direkt relaterad till ?veranv?ndningsskador. Pronation ?r naturligtvis en naturlig, n?dv?ndig r?relse. F?r liten pronation ?r associerad med en viss upps?ttning Adidas Gazelle Womens patologier, och f?r mycket ?r associerad med en annan upps?ttning. N?r vi Nike Air Max 720 Femme s?ger att pronationen i sig inte ?r f?rknippad med skador som kan vara sanna. Pronation ut?ver ett normalt intervall ?r f?rknippat med ?veranv?ndningsskador.
You have to log in before you can reply Login | 立即注册

Heyshell

2024-9-21 21:49 GMT+8 , Processed in 0.036390 second(s), 21 queries .

Powered by Discuz! X2.5

© 2001-2012 Comsenz Inc.

To Top