Search
View: 574|Reply: 0
Print Prev. thread Next thread

vertygad om att vi

[ Promote this link! ]

165

!threads!

0

Friends

717

Money

member

Rank: 1

Jump to specified page
1#
Post time 2019-5-14 13:52:02 |Show the author posts only |Descending
En annan anledning att ?verv?ga h?r fr?n ovanst?ende intervju ?r att ?ven om jag inte tror att Asics Gel Lyte 3 Femme vi har utvecklats f?r att vara shod, har de flesta av oss som har p? sig skor v?ra hela liv verkligen anpassat till dem p? s?tt som kan g?ra att det blir sv?rt att springa minst initialt. Skor kan inte bara ?ndra v?r biomekanik n?r vi l?gger p? dem, kan l?ngvarig skoanv?ndning faktiskt ?ndra anatomin hos v?ra f?tter och ben (till exempel hallux valgus p? grund av att du b?r skor med mycket avsmalnande toboxar, f?rsvagade ben i f?tterna, f?rsvagades kalvsmuskler p? grund av fortsatt anv?ndning av h?llyftar). Konsekvenserna av detta kan manifestera sig i form av skador som metatarsala stressfrakturer hos m?nniskor som hoppar in i barfota eller barfota-stil som k?rs Nike Air Vapormax Mujer f?r snabbt. Det h?r ?r ett helt annat ?mne f?r diskussion ... S? n?r jag t?nker p? allt detta i f?rh?llande till fr?gan "Vad ?r bra form?", Tycker jag att jag tycker att bra Nike Air Max 270 Femme form i skurvillst?ndet inte kan vara samma sak som gott form i obest?ndet skick. Bra form i en sko med en 12mm h?ckslyft kan vara annorlunda ?n bra form i en noll droppsko. Bra form kan vara annorlunda p? ett sp?r vs. ett sp?r vs. en v?g. Bra form kan vara annorlunda f?r en 4:00 miler vs en 12:00 miler. Kanske ?r det en d?lig sak att f?rs?ka framfota strejk i en 12mm lyft sko. Kanske ?r din kropp sl?ende eftersom det ?r det som ?r b?st i det tillst?ndet. N?r du f?rs?ker framfota strejk i en 12mm lyft sko, ?r din fot sannolikt plantarflexerad l?ngt mer ?n vad som skulle vara n?r barfota s? att du kan landa p? framfoten innan h?len rinner ner, och det kan ocks? ha skadliga konsekvenser. Kanske ?r en 12mm h?ftlyft bra f?r din Achilles, men d?lig f?r dina kn?n. Vi har massor av ?ppna fr?gor, och f?rhoppningsvis kommer svaren komma med Adidas ZX 700 Femme tiden. F?r tillf?llet l?mnar vi var och en f?r att experimentera och hitta det som fungerar b?st f?r oss p? individniv? - kanske ?r det det b?sta vi n?gonsin kan g?ra. Det ?r Nike Air Max 97 Donne anledningen till att jag har problem med att svara p? fr?gan om vad som ?r bra form . Det logiska svaret p? mig som en evolution?r biolog ?r att springa hur vi utvecklats f?r att springa. ?r barfota i form av "bra form?" Jag skulle s?ga ja, om du ?r barfota, och kanske i vissa typer av skor (f?r mig upp till ungef?r en 4mm h?ckslyft tror jag). ?r barfota i form av "bra form" n?r du b?r ett par Brooks Beasts eller Asics Kayanos? Kanske, men min tarm ber?ttar f?r mig att du kanske tvingar din kropp att g?ra n?got som inte vill g?ra i dessa skor, och kanske ?r det lika illa som h?len sl?ende n?r du k?r barfota p? asfalt. S? i slutet av detta j?tte hj?rndump, vad Nike Air Max 90 Femme Fleur har jag avslutat? I grund och botten ?r jag ganska ?vertygad om att vi vet hur m?nniskor utvecklats f?r att springa (mestadels men inte n?dv?ndigtvis exklusivt, som det kenyanska Nike Air Max 2017 Mujer barnet i ovanst?ende video), men att ?vers?tta det till shod-v?rlden ?r d?r saker blir sv?ra. Jag misst?nker att det finns en punkt p? vilken f?rs?k att springa barfota i skor kan bli kontraproduktiv, men jag ?r inte s?ker p? att jag vet var tr?skeln ?r, eller om det kan vara samma f?r varje person. Jag har en tarmk?nsla som k?nner att f?rs?k att framkalla strejk i en r?relsekontrollsko ?r osk?ligt, precis som ?verg?ngen f?r snabbt till noll droppskor ?r en d?lig idé. I slut?ndan b?rjar jag k?nna att jag bara ska skjuta upp min egen kropps visdom - jag k?nner f?r att den vet vad man ska g?ra med de villkor jag presenterar det, och jag b?rjar ?ntligen ta Nike Air Max Classic BW Mens hand om vilka villkor det gillar b?st (en f?rdel med att ha k?rt s? m?nga par skor de senaste ?ren). F?r mig inneb?r dessa villkor inte en 12mm lyft h?l. Kanske ?r dina ideala Nike Air Max 90 Mujer f?rh?llanden olika - ditt jobb ?r att experimentera och hitta din komfortzon. Kanske kommer det att se ut som videon ovan, kanske det inte kommer, men resan kan s?kert vara v?ldigt roligt. Min f?rst?else f?r oshudspopulationer ?r att vi ser mycket konsekventa r?relser. Min f?rst?else f?r en shod befolkning ?r d?r ett brett spektrum av k?rstilar introduceras, s?rskilt r?relser som ?r n?stan om?jliga att g?ra i ett mer naturligt tillst?nd eller barfota. Kanske ?r det mest effektiva s?ttet att bemyndiga idrottare att avvika s? lite som m?jligt fr?n den r?relse din kropp ?r utformad f?r att g?ra mest effektivt. Om du kan utveckla och lita p? och de saker som din kropp Nike Air Max 90 Womens ?r avsedd att g?ra, kan den skifta rollen som skor fr?n krycka till verktyg.
You have to log in before you can reply Login | 立即注册

Heyshell

2024-4-28 01:36 GMT+8 , Processed in 0.037680 second(s), 20 queries .

Powered by Discuz! X2.5

© 2001-2012 Comsenz Inc.

To Top