Search
View: 599|Reply: 0
Print Prev. thread Next thread

t granska Danny Abshires nya bok som heter

[ Promote this link! ]

165

!threads!

0

Friends

717

Money

member

Rank: 1

Jump to specified page
1#
Post time 2019-7-24 10:35:55 |Show the author posts only |Descending
Jag har nyligen b?rjat m?rka en f?r?ndring i hur m?nniskor definierar den minimalistiska l?pningsr?relsen. Inte l?ngre handlar det bara om skorna (eller barfota f?r den delen) - snarare b?rjar m?nniskor betona Nike Air Max Classic BW Dames att ?ven om minimalistiska skor och barfota l?per ?r viktiga, ligger deras verkliga v?rde i det faktum att de kan fungera som verktyg f?r att hj?lpa dig uppn? b?ttre k?rform. Till och med barfota f?respr?kare och "Born to Run" -Nike Air Max 90 Womens Pink f?rfattaren Christopher McDougall driver "form-first" -mantraet, vilket framg?r av f?ljande citat fr?n en intervju med Bill Katovsky p? Zero Drop-bloggen: "Jag ?r mer intresserad av framtiden f?r k?rform. Jag kunde inte bry mig mindre om vad folk b?r; Jag ?r mer bekymrad ?ver vad de g?r. Allt f?r l?nge har vi bara h?rt talas om vad vi ska k?pa; vad som saknats i konversationen har varit hur man k?r korrekt. Jag ?r ?vertygad om att n?sta stora v?g inom l?pning inte kommer att vara skor, men en kraftig ?kning i l?pbussar som undervisar ordentlig, skonsam, barfota form. ”Uppdatering 13/13/10: Christopher McDougall Nike Air Vapormax Mujer mailade mig och ville betona att han har tryckt ”form-f?rst” sedan dag ett. H?r ?r ett citat fr?n ett inl?gg om den barfota l?pningsdebatten fr?n hans blogg: ”... hemligheten till skadefri spring ?r inte r?tt sko. Det str?cker sig inte. Det ?r inte ens utbildningstr?cka. Det ?r skicklighet. Liksom alla andra sporter handlar h?lsosam l?pning om teknik. Men varf?r hade jag aldrig h?rt det f?rut? Allt jag n?gonsin har h?rt, om och Adidas Ultra Boost Damenom igen, handlade om skor. Varje barnl?kare, idrottsl?kare och l?pande tidskrift predikade o?ndligt om den absoluta n?dv?ndigheten av korrigerande skor. Jag fick aldrig veta vad jag skulle g?ra; Jag fick bara veta vad jag ska k?pa. ”Tanken ?r att l?parformen i barfota stil g?r att du kan k?ra mer effektivt och med mindre sannolikhet att drabbas av en fruktad ?veranv?ndningsskada. Om det ?r en sak som l?pare fruktar Nike Air Max 90 Hombre framf?r allt annat, ?r det Nike Air Max Classic BW Femme en skada som hindrar dem fr?n att logga mil ut p? v?gen och leden. Medan domen fortfarande ?r ute om huruvida alla l?pare kan ha nytta av att ?ndra form, ?r min anekdotiska erfarenhet i form av att ta emot e-post fr?n l?sare att att ?ndra k?rform har makt att l?ta ?tminstone n?gon delm?ngd av tidigare hobblade l?pare springa skadefri - av detta ?r jag nu 100% ?vertygad. Mitt eget formf?r?ndringsexperiment har varit b?de roligt och fascinerande och ?r fortfarande ett p?g?ende arbete (kommer f?rmodligen alltid att vara), s? jag var upphetsad och nyfiken n?r jag kontaktades av Backbone Media och Velo Press om att granska Danny Abshires nya bok som heter Natural Running (skriven med Brian Metzler fr?n Running Times Magazine). Om du inte k?nner till Danny Abshire, ?r han en av samlingsansvariga f?r Newton www.tamarastein.co.uk Running, tillverkare av det popul?ra och dyra Newton-m?rket med l?parskor. Nike Air Max 2017 Donne Newton ?r unikt genom att deras uppdrag fr?n b?rjan (de grundades 2007) var att producera skor som gynnade en naturlig springstil. Abshire har ocks? l?ng historia som skapare av anpassade ortotik, och han ber?ttar den h?r historien i boken - han ?r en stor f?respr?kare f?r en korrekt framfotsbalans och anser att ortotiska ingrepp i vissa fall ?r ber?ttigade f?r att uppn? denna balans. Jag har personligen inte s? mycket problem med det h?r i vissa fall, men fr?gan kvarst?r om vissa typer av obalanser i framfoten ?r en produkt av v?r historiska skodon och om att b?ra mer minimala skor kan hj?lpa till att korrigera obalanser genom att l?ta foten st?rkas och fungera mer naturligt - domen ?r fortfarande ute. Hardcore-minimalister och m?nga barfota l?pare kan h?vda javierrodriguez.es att ortotisk ingripande ?r allt annat ?n "naturlig", men jag f?redrar att inte vara dogmatisk i fr?gor som detta d?r det Adidas Superstar Mujer fortfarande saknas bevis. Detta ?r emellertid en diskussion f?r en annan dag. I ett n?tskal beskrivs Natural Running av Abshire som en stil som efterliknar vad vi g?r n?r barfota: l?tt landning p? mittfoten / framfoten, l?tt fram?tben av ?verkroppen och en landning under tyngdpunkten (h?fterna). I sin bok diskuterar Abshire problemen med moderna skor, de grundl?ggande biomekanikerna i springan och ger anv?ndbara tips om hur du kan bed?ma din egen form och v?lja ut eventuella problemfl?ckar med f?tterna.
You have to log in before you can reply Login | 立即注册

Heyshell

2024-5-13 17:21 GMT+8 , Processed in 0.035957 second(s), 20 queries .

Powered by Discuz! X2.5

© 2001-2012 Comsenz Inc.

To Top