Search
View: 693|Reply: 0
Print Prev. thread Next thread

pen Running Shoe Geeks ?r med

[ Promote this link! ]

334

!threads!

0

Friends

1200

Money

member

Rank: 1

Jump to specified page
1#
Post time 2019-7-24 11:02:15 |Show the author posts only |Descending
Att Vaporflys ?r tillg?ngliga alls var inte n?dv?ndigtvis f?rutbest?mt. N?r Nike f?rst tillk?nnagav den magiska skon som Kipchoge, Desisa Nike Roshe Run Dames och Tadese skulle b?ra Nike Air Max 90 Donne f?r Breaking2-f?rs?ket i Monza, Italien, fanns det lite som tyder p? att det skulle vara tillg?ngligt f?r allm?nheten. F?retaget sk?mtade Nike Air Max 270 Mujer till och med via Instagram om att visa annonser f?r en sko som inte var tillg?ngliga f?r k?p. "?ven m?nader senare slog killar mig upp f?r att k?pa kartongen som de Nike Air Max 720 Mujer kom in, inga sneakers beh?vs," s?ger Knox Robinson, grundaren av Black Roses NYC och en grundare av Nike + Run Club, som var p? plats i Monza, Italien, f?r Breaking2. "Jag skrattade. Jag l?mnade det i skogen utanf?r Monza. ”
Men i maj gjorde Nike en begr?nsad utg?va av eliten i ljusbl?. De icke-Elite Vaporfly 4% hade sin kommersiella sl?pp i slutet av juli; i augusti var det n?stan om?jligt att hitta. I september tr?ffade den crimson Elite Europa. Den svarta eliten sl?pptes f?re november-maraton. Ingen vet Nike Air Max TN Dames verkligen hur m?nga par av eliten som finns i privata h?nder. Webbplatsen Hypebeast h?vdade att 99 par av den Crimson Elite gjordes tillg?ngliga i Europa i  september. Ett e-postmeddelande till en Elite-jaktande sneakerhead erbj?d exklusiv tillg?ng till att k?pa ett av 100 par. P? fr?gan skulle Nike inte bekr?fta antalet eliter Adidas Ultra Boost Femme som har s?lts. "Jag tror att det bara finns en fabrik som kan g?ra Vaporfly till kvalitetsstyrningsstandarden f?r swoosh," s?ger Robinson. "P? grund av utmaningar i tillverkning, nya material, lager, kvalitetskontroller, ?r det d?rf?r vi inte ser s? m?nga tillg?ngliga enheter."
Nike bekr?ftade att endast en fabrik tillverkar denna sko och tilllade att eftersom ZoomX-skummet och kolfiberplattan ?r helt ny och unik teknik ?r de komplicerade att f? r?tt. Trots det skulle Nike inte avsl?ja storleken p?  produktionsomr?dena f?r varken eliten eller 4%.
Det finns m?nga hypoteser om marknadsf?ringen av Vaporfly, s?ger Greg Dutter, redakt?r f?r Footwear Plus, en sarahburnell.co.uk handelspublikation. Medan han tror att Nike vill bygga denna "sv?rt att f?" aura runt skon, tvivlar han p? att f?retaget ?r orolig f?r vad bredare distribution skulle g?ra f?r skoens  trov?rdighet.
"I ?rtionden har genomsnittliga Joes och Janes k?pt in alla typer av" genombrott "-k?rningstekniker och elit-runner-godk?nnanden i hopp om att de kommer att springa snabbare,” s?ger Dutter. "S? vad h?nder om skon inte fungerar lika bra f?r den genomsnittliga idrottsman? Fungerade Air Jordans ocks? f?r genomsnittliga basketspelare? Absolut inte. Men de 'arbetade' f?r M.J., och det ?r vad miljoner m?nniskor k?pte in. "Det ?r d?rf?r som Vaporfly ibland kommer till f?rs?ljning, l?pare Nike Air Max 95 Mujer ?ver hela v?rlden trollar denna utg?va noga. I den st?ngda Facebook-gruppen Running Shoe Geeks ?r medlemmarna p? 8 350 plus verkligen n?jda n?r sm? m?ngder sl?pps och Nike Air Max 270 Dames t?vlar varandra f?r att tappa sina egna. En anv?ndare, till exempel, skulle posta en k?pl?nk men notera, "Dela information f?rst efter att jag best?llde ett annat par." Det h?r ?r de som m?rker att Nike: s webbplats p? Australien den 6 november pl?tsligt hade Vaporfly i lager, med dess detaljer redan uppdaterad f?r att visa Shalane Flanagans NYC Marathon-seger dagen innan.
You have to log in before you can reply Login | 立即注册

Heyshell

2024-5-13 03:03 GMT+8 , Processed in 0.036554 second(s), 20 queries .

Powered by Discuz! X2.5

© 2001-2012 Comsenz Inc.

To Top